מקלב על מיסוי דירה שלישית: "מס פוגעני ומיותר"

התחושה שבעלי דירה שלישית הם מהעשירון העליון וקל להיטפל עליהם היא אינה נכונה כלל
איתי גדסי 4 Comment on מקלב על מיסוי דירה שלישית: "מס פוגעני ומיותר"

בעקבות כוונת שר האוצר להטיל מס על בעלי דירה שלישית פנה ח"כ הרב אורי מקלב לשר האוצר שיבטל את המס "הפוגעני והמיותר הזה" • לדבריו, התחושה שבעלי דירה שלישית הם מהעשירון העליון וקל להיטפל עליהם היא אינה נכונה כלל"

התחושה שבעלי דירה שלישית הם מהעשירון העליון וקל להיטפל עליהם היא אינה נכונה כלל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות כוונת שר האוצר להטיל מס על בעלי דירה שלישית פנה ח"כ הרב אורי מקלב לשר האוצר שיבטל את המס הפוגעני והמיותר הזה.

ח"כ מקלב אומר כי טענת האוצר כי ע"י כך יתווספו דירות רבות לשוק אינה נכונה, "אנשים לא ימכרו את הדירה הנוספת שלהם בגלל המס החדש, ובעלי הדירות בסופו של דבר יפילו את ההוצאה הזו על השוכרים ומחירי השכירות יעלו" מה שיגרום שהחוסר בדירות לא ייפתר. בשביל להציף את השוק בדירות אפשר למצוא פתרונות אחרים.

הוא הוסיף כי "אין זה הוגן להטיל מס על העבר על דירות שכבר נקנו, ובעלי הדירות תכננו את תשלום המשכנתא ע"י השכירות, וכעת הכסף ילך לאוצר המדינה.

"אם כוונת האוצר להקשות על כרישי נדל"ן בעלי הון ולגבות מהם מיסים גבוהים, אלו לא המקרים כאן, שכן ע"פ רוב מדובר באנשים ששיעבדו את קרנות הפנסיה שלהם ואת קופות הגמל של מה שעבדו כל חייהם בשביל לחיות בכבוד לאחר יציאתם לפנסיה, או שמדובר באנשים המנסים לחתן את ילדיהם וחסכו תקופה ארוכה לשם כך, לבוא ולהפיל עליהם מס ולהעשיר בכך את קופת המדינה זה לא תקין, ובפרט שעל הכסף הזה כבר שולם מס".

לטענת מקלב, "התחושה שבעלי דירה שלישית הם מהעשירון העליון וקל להיטפל עליהם היא אינה נכונה כלל. שכן הוכח כי השקעה בדירה נוספת היא השקעה בטוחה ושקטה ועדיפה על השקעות אחרות".

ח"כ מקלב שקיבל פניות רבות בעניין בטוח שמשרד האוצר יתעשת ויחזור בו מהכוונה להטיל את המס המיותר הזה, וימצא דרכים נבונות יותר להעשיר את כספי המדינה.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    התגובה של מקלב מאוד מוזרה
    ברור ששליטה של קבוצה מסוייימת בצורה מרוכזת על דירות
    גורמת לעליית מכירי הדירות וכמובן לעליית מכירי השכירויות
    למי מקלב בדיוק דואג פה?

  2. 3

    יישר כח על הפנייה. כל מילה בסלע . מס בולשביקי ופופוליסטי. זה קנס ולא מס

  3. 2

    אני מציע לבדוק למה הם נזעקים כנראה לחברים הטובים או להם עצמם יש 3 דירות ויותר אנשים פה חנוקים בלי דירה וכל אחד מכיר את זה מקרוב זה מצב חירום די לרחמנות השקרית צריך באמת להוריד מחירי הדירות בכל אופן שהוא גם אם זה יפגע בשמנים ועשירים רק שהכסף מהמיסוי צריך להפנות להוזלת מחירי הדיור ולא לקופת העוצר

  4. 1

    נראה שהחכי"ם החרדים עם משכורת מעל 20.000 ש"ח לא מודעים למצוקת הדיור
    גם רוב האנשים שיש להם דירה שלישית זה בפריפריה וה האשמים העיקרים לעליית המחירים בפריפריה שאין לזה הצדקה וזה מפריע לעוד זוגות צעירים לעבור לשם כמו עפולה חיפה וכו'